Jimi Hendrix heeft de volgende merken en modellen gitaren bespeeld:

  • Fender
    • Stratocaster
    • Jaguar
    • Duo-Sonic en Musicmaster (1961)
    • Telecaster
    • Jazzmaster
  • Gibson
    • Gibson SG
    • Gibson Flying V (edities 1967 en 1968)
    • Gibson 330
    • Gibson Firebird
  • Overige
    • Danelectro Shorthorn (1959)
    • Supro Ozark 1560S Electric
    • Drie Rickenbackers: een bas, een zessnarige, en een twaalfsnarige gitaar
    • Martin D-45, nieuw gekocht
    • Hofner elektrisch
    • Guild akoestisch 12-snarig
    • Gibson stereo
    • Akoestische Black Widow
    • Zemaitis 12-snarige akoestische gitaar (is te horen in de akoestische versie van "Hear My Train A-Coming")
    • Twee Hagstrom 8-snarige basgitaren (bespeeld door Hendrix in "Spanish Castle Magic" en "Axis: Bold As Love")

Eric Barrett zegt dat Hendrix normaliter altijd meerdere exemplaren van de bovengenoemde instrumenten had, behalve de Rickenbackers. Jimi Hendrix had ook een custom-made Gibson Flying V. Dit was een linkshandige Flying V met gouden elementen en tremoloarm. Deze is te bezichtigen in de kluis van het Hardrock café in Londen.



De albums die tijdens zijn leven zijn opgenomen/uitgebracht. Na Hendrix' overlijden zijn nog een vijftigtal albums uitgekomen met compilaties van bestaande albums en albums met liveopnames van vaak twijfelachtige kwaliteit.

Are you experienced 1967
Axis: Bold as love 1967
Smash Hits 1968 compilatiealbum
Electric Ladyland 1968
Band of Gypsys 1970 live


Jimi Hendrix heeft tweemaal opgetreden in Nederland: op de Hippy Happy Beurs voor Twieners (Ahoy'-Heliport Rotterdam) verzorgde hij op 10 november 1967 een concert. Op deze beurs traden ook andere grote acts op zoals Pink Floyd en de Bee Gees. De affiche van de beurs berust o.a. bij het Gemeentearchief in Rotterdam. Hendrix heeft op 10 november opgetreden in de VPRO Vitus Studio te Bussum. Hiervan circuleert de opname op het net.


Hendrix was linkshandig, maar speelde altijd op een rechtshandige gitaar met alle 6 snaren in de tegenovergestelde richting op de gitaar geplaatst. Dit deed hij naar eigen zeggen omdat hij vond dat hij op een rechtshandige gitaar beter bij de volume en toonknoppen van de gitaar kon en bij de zogeheten tremoloarm.